Co to jest kabotaż, krótko i na temat

4.1/5 - (25 votes)

Kabotaż robi się coraz bardziej popularny wśród polskich przewoźników. Ogólne jego warunki są następujące:

– Przewozy kabotażowe mogą być wykonywane przez przewoźnika po pierwsze – po rozładunku w ramach przewozu międzynarodowego, co automatycznie wyklucza doładunki na terenie państwa członkowskiego (innego niż kraj przewoźnika) przed 1-wszym rozładunkiem rzeczy wwiezionych na teraz państwa przyjmującego. Po dokonaniu choćby częściowego rozładunku rzeczy przywiezionych na teraz państwa członkowskiego (przyjmującego), przewoźnik może rozpocząć przewóz kabotażowy.

– Po drugie, kabotaż może być wykonywany tylko i wyłącznie tym samym pojazdem, którym wykonywany jest przewóz międzynarodowy (za pomocą którego dostarczono ładunek do państwa przyjmującego).

– Po trzecie, można wykonać jedynie 3 przewozy kabotażowe! Ostatni rozładunek rzeczy musi mieć miejsce najpóźniej w 7-mym dniu po rozładunku wynikającym z realizowanego transportu międzynarodowego (data ostatniego rozładunku przywiezionego towaru wyznacza termin ostatniego rozładunku kabotażowego). Jeśli przewoźnik wjechał do kraju, w którym planuje robić kabotaż, bez ładunku, może wykonać tylko jeden przewóz kabotażowy w ciągu trzech dni.

Kompletne kompendium wiedzy na temat kabotażu znajdziesz tutaj na poradniku transportowym